Julskyltning med vinterstämning



Torsdag och fredag tillbringade jag i Mora där det var rena sommarvärmen (+10 grader). Via e-post trillade det in en inbjudan till Vålådalen Open. När jag kom hem till Östersund var det ganska isigt och jag och Anna bestämde oss för en helgtripp till Vålådalen. 

På lördagen gick vi upp i ottan och drog iväg. Ju närmare vi kom desto mindre visade termometern. Väl framme i lagom tid till starten var det -18 grader! Gurra försökte övertala mig att ställa upp men jag drog istället på mig kläderna jag tänkt använda på eftermiddagspasset utanpå de andra och anmälde mig som hejaklacksledare. 

Eftermiddagspasset utbyttes mot en tripp till Åre julskyltning. Det enda som var sevärt för "2peakfreakar" var Peak butiken. 2h senare och ett antal tusenlappar fattigare begav vi oss hem till Östersund igen. 

I lördags kväll vräkte snön ner så idag blev det skidåkning vid Spikbodarna. Och ikväll var det julskyltning här i stan. Den genomfördes grundligt genom deltagande i "Skyltfönstertävlingen" vilket jag hoppas ske ge resulat i form av vina priser.


Det känns som att vintern har kommit till Östersund på allvar. Hoppas att den stannar länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback